W styczniu informowaliśmy o wejściu w życie ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, na podstawie której utworzono tzw. rejestr podmiotów uprawnionych, prowadzony przez Prezesa UOKiK. Dla przypomnienia – podmiot wpisany do rejestru jest uprawniony do rozwiązywania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami w trybie i na zasadach opisanych w ustawie.
Ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich nie tylko zreformowała system konsumenckich ADR, ale także wprowadziła istotną zmianę do ustawy o prawach konsumenta – zmiana ta dotyczy reklamacji. Tym samym od 10 stycznia 2017 r. zmienił się sposób rozpatrywania reklamacji konsumenckich.
Autorką artykułu jest dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska
Zapraszamy do lektury wpisu o konsumenckich ADR autorstwa Macieja Jóźwiaka z naszego kancelaryjnego bloga LepszaTaktyka.pl.
W dniu 10 stycznia 2017 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Nakłada ona szereg obowiązków informacyjnych na przedsiębiorców, którzy zdecydują się uczestniczyć w pozasądowym systemie rozwiązywania sporów z konsumentami. Obowiązki takie dotyczą zarówno sklepów stacjonarnych, jak i sklepów internetowych.
Współautorką artykułu jest dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska
Zwięźle i praktycznie o nowych technologiach oraz prawie własności intelektualnej i jego zastosowaniu w sieci.
BLOG ARCHIWALNY