Aby uzyskać prawo ochronne na znak towarowy, trzeba wskazać towary lub usługi, które są oznaczane tym znakiem. Dla ujednolicenia stosowanych określeń towarów i usług, w 1957 r. została ustanowiona tzw. klasyfikacja nicejska dzieląca towary i usługi na klasy, w których są one ułożone w porządku alfabetycznym. Klasyfikacja nicejska podlega regularnej aktualizacji, a zmiany w niej warto śledzić nie tylko z uwagi na przydatność ich znajomości przy rejestracji znaku towarowego. Stanowić one mogą także źródło wiedzy o zmieniających się trendach konsumenckich. Najnowsze zmiany pokazują, jak dużą wagę społeczeństwo przykłada do wyglądu zewnętrznego, skoro większość zmian dotyczy towarów służących upiększaniu. Warte odnotowanie jest także rosnące zainteresowanie naturalnymi kosmetykami oraz medycyną naturalną, zwłaszcza fitoterapią.
Zwięźle i praktycznie o nowych technologiach oraz prawie własności intelektualnej i jego zastosowaniu w sieci.
BLOG ARCHIWALNY