Prawne aspekty konkursów internetowych to temat, którego chyba nie da się wyczerpać. Niby wszyscy wiedzą, jakie są różnice między loterią a konkursem oraz czy, kto i jaki podatek od nagród musi odprowadzić, a jednak tematyka ta wciąż wraca, i jest postrzegana jako zagmatwana i trudna. W rezultacie, wielu przedsiębiorców nawet nie próbuje organizować samodzielnie promocji w tej formie, lecz automatycznie powierza ich prowadzenie wyspecjalizowanym firmom, co jednak zwiększa ich koszt.
W tym kontekście, interesujący może być dla czytelników IPwSieci.pl artykuł Karoliny Stawowskiej na temat opodatkowania nagród w konkursach internetowych, w którym autorka analizuje sposoby na uniknięcie zapłaty podatku. Dzięki temu, że nasz ustawodawca popiera zdobywanie wiedzy z zakresu nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu (ale już nie z zakresu np. prawa), przedsiębiorcy mogą uzyskać znaczne zwolnienia podatkowe…
Zwięźle i praktycznie o nowych technologiach oraz prawie własności intelektualnej i jego zastosowaniu w sieci.
BLOG ARCHIWALNY