Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 21 ustawy o prawach konsumenta, każdy sprzedawca najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa musi powiadomić konsumenta o możliwościach skorzystania z pozasądowych metod rozwiązywania sporów związanych z zawieraną umową. W połowie lutego na mocy Rozporządzenia 524/2013/UE pojawi się nowa taka metoda – platforma ODR. Więcej na ten temat na naszym blogu we wpisie pt. Wirtualne rozstrzyganie sporów konsumenckich już wkrótce możliwe.
Zgodnie z zapowiedzią część druga wybranych linków dotyczących prawa własności intelektualnej i technologii z grudnia 2015 r. z krótkim komentarzem. Po aktualne zapraszam na Twittera (@tomasz_zalewski) i LinkedIn.
Chociaż media społecznościowe żyją głównie chwilą bieżącą, to jednak wiele udostępnianych w nich treści nie traci tak szybko na aktualności i warto się z nimi zapoznać nawet po pewnym czasie. Właśnie dlatego postanowiłem stworzyć nowy cykl pt. Znalezione Polubione - comiesięczne wpisy, w których będę zamieszczał najbardziej interesujące linki, jakie opublikowałem na Twitterze (@tomasz_zalewski) lub w serwisie Linkedin.
Unia Europejska tworzy internetową platformę ODR, czyli platformę elektroniczną umożliwiającą zgłoszenie sprawy podmiotowi ADR przez Internet i rozwiązanie sporu bez obecności stron. Platforma startuje w połowie lutego 2016 roku. Jednakże już od 9 stycznia 2016 r. należy informować klientów o możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy.
Współautorką artykułu jest dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska
W dniu 25 grudnia 2015 r. minął pierwszy rok obowiązywania Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku. W minionych miesiącach towarzyszyły jej inne ważne zmiany w prawie i polityce ochrony konkurencji i konsumentów. Najważniejszą z nich jest „konsumencka” nowelizacja Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, która wejdzie w życie 17 kwietnia 2016 r. Na jej podstawie Prezes UOKiK uzyska nowe narzędzia do kontroli stosowania prawa konsumenckiego.
Współautorką artykułu jest dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska
Zwięźle i praktycznie o nowych technologiach oraz prawie własności intelektualnej i jego zastosowaniu w sieci.
BLOG ARCHIWALNY