Nie ulega wątpliwości, że nowe przepisy – zanim wejdą w życie – muszą przebić się do świadomości uczestników rynku, a temu służą wszelkie kampanie informacyjno-edukacyjne – szczególnie wartościowe, gdy stanowią wymianę poglądów tych osób, które tworzą i popierają nowe regulacje. Nie inaczej jest z nową ustawą o prawach konsumenta, która wejdzie w życie 25 grudnia 2014 r. Ustawa ta jest instrumentem implementującym dyrektywę unijną 2011/83 w sprawie praw konsumentów. W ostatnich dniach mieliśmy okazję i przyjemność aktywnie uczestniczyć w dwóch ważnych wydarzeniach związanych zarówno z dyrektywą, jak i ustawą. Takie połączenie tematyki unijno – krajowej było okazją do spojrzenia na nadchodzące zmiany w szerszej perspektywie.
Zapraszam do lektury artykułu, który ukazał się 7 października w sekcji Analizy i Opinie w dzienniku Rzeczpospolita. Jego współautorem jest radca prawny Jakub Lewandowski, który podobnie jak ja jest także ekspertem PIIiT. W tekście rozważamy kwestię podstaw prawnych do rozszerzenia katalogu urządzeń, od których pobierane są opłaty reprograficzne o tablety i smartfony w kontekście planowanej nowelizacji rozporządzenia Ministra Kultury w sprawie tzw. opłat reprograficznych.
Autorem wpisu jest Tomasz Zalewski
Nowa ustawa o prawach konsumenta zmieni zasady zawierania umów przez telefon. Zmieni je tak bardzo, że można się zasadnie zastanawiać czy to jeszcze będą umowy zawierane przez telefon, czy raczej umowy zawierane w wyniku rozmowy telefonicznej. Zapraszam do lektury drugiej części analizy, która dotyczy interpretacji pojęcia „propozycja zawarcia umowy” oraz zakresu zastosowania nowych przepisów. Część trzecia podsumowywać będzie obowiązki informacyjne przedsiębiorcy.
Zwięźle i praktycznie o nowych technologiach oraz prawie własności intelektualnej i jego zastosowaniu w sieci.
BLOG ARCHIWALNY