Serdecznie zapraszamy do udziału w naszym kolejnym webinarium, w czasie którego kontynuować będziemy temat z poprzedniego spotkania („Naruszenie prawa w Internecie – jak je udowodnić?”). Ze strony uczestników webinarium padło wiele pytań dotyczących możliwości ustalania danych osobowych naruszyciela. Uznaliśmy, że wątek ten jest na tyle interesujący, iż zasługuje na osobne omówienie.
15 grudnia 2011 r. został opublikowany wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie Red Bull GmbH
v. Winters C-119/10. Wyrok dotyczy ciekawego zagadnienia odpowiedzialności podmiotów świadczących usługi na rzecz (potencjalnych) naruszycieli praw do znaku towarowego.
Choć przedmiotem sprawy jest rozlewanie do puszek napojów energetycznych, uzasadnienie wyroku opiera się na bardzo „internetowym” problemie tworzenia technicznych warunków,
w których może dojść do naruszenia. Trybunał w przedmiotowej sprawie cytuje m. in. sprawy Google France oraz L’Oreal vs. eBay.
Możesz zaprenumerować ten blog. Wpisz adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę.
Zwięźle i praktycznie o nowych technologiach oraz prawie własności intelektualnej i jego zastosowaniu w sieci.