Autorami tego wpisu są Wiktor Rainka, Arwid Mednis i Karolina Gałęzowska
Od kilku miesięcy marketerzy zastanawiają się, jak zmiany prawa telekomunikacyjnego wpłyną na ich działalność. Ich głównym zmartwieniem jest to czy będą mogli dalej wykorzystywać swoje bazy danych, czy będzie to wymagać spełnienia dodatkowych formalności. W tym wpisie przedstawiamy jak rozumiemy nowelizację i jak, w naszej ocenie, powinna być stosowana w praktyce.
Autorem tego wpisu jest Wiktor Rainka.
W dniu dzisiejszym Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) stwierdził, że zamieszczanie linków oraz embedów do utworów jest co do zasady legalne. Rozstrzygnięcie to może mieć ogromne znaczenie również dla polskiego e-biznesu.
Do sprawy Svensson nawiązywałem już w ramach poprzedniego wpisu dotyczącego linkowania oraz embedowania. Dzisiejszy wyrok TSUE potwierdził moje przypuszczenia, że: linkowanie oraz embeddowanie zostaną potraktowane w ten sam sposób oraz nie zostaną uznane za naruszenie praw do utworu, do którego się odnoszą.
Niebawem czeka nas nowelizacja prawa telekomunikacyjnego, która obejmie m.in. kwestię implementacji do polskiego prawa dyrektyw 2009/136/WE i 2009/140/WE z 2009 roku (tzw. pakiet łączności elektronicznej). Jednym z jego elementów jest kwestia tzw. cookies czyli, używając fachowej terminologii prawnej, danych informatycznych, w szczególności plików tekstowych, przechowywanych w urządzeniach końcowych abonentów lub użytkowników końcowych.
Współautorami tego artykułu są: Tomasz Zalewski i Artur Salbert.
W ostatnim czasie media poinformowały o sporze pomiędzy przedsiębiorcą prowadzącym portal Nasza Klasa i policją. Dotyczy on odpłatności za przekazywanie na żądanie policji danych osobowych usługobiorców korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną.
Powyższy spór ma swoje źródło w treści art. 18 ust. 6 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, zgodnie z którym usługodawca jest obowiązany udzielać informacji o danych osobowych usługobiorców organom państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań. Z treści przywołanego przepisu nie wynika jednak wprost, czy usługodawca przekazujący dane organom państwa powinien robić to nieodpłatnie, czy też przysługuje mu w zamian przynajmniej zwrot poniesionych kosztów.
Sprowokowało mnie to do poruszenia sprawy podobnych obowiązków dotyczących przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Zakres tych obowiązków i koszt ich spełnienia już wielu odstraszył od zamiaru zajęcia się telekomunikacją na serio.
Możesz zaprenumerować ten blog. Wpisz adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę.
Zwięźle i praktycznie o nowych technologiach oraz prawie własności intelektualnej i jego zastosowaniu w sieci.